Grupa BADER – misja

Skóra to jeden z najstarszych i najbardziej różnorodnych surowców pochodzenia naturalnego wykorzystywanych przez człowieka. Firma BADER – jeden z wiodących producentów skór klasy premium dla branży samochodowej – już od ponad 150 lat zajmuje się tym wymagającym materiałem. W ścisłej współpracy z naszymi zleceniodawcami projektujemy i tworzymy skórzane wyposażenie wnętrz samochodowych. Nasze nowatorskie projekty i produkty od lat zdobywają zaufanie marek z całego świata.  BADER od pokoleń stawia sobie najwyższe wymagania w dziedzinie jakości. Skóra to nasza pasja, więc z zaangażowaniem spełniamy życzenia klientów oraz podejmujemy wyzwania, jakie stawia przed nami współczesność.

Historia Grupy BADER

W 1872 roku w Göppingen powstała garbarnia skóry obuwniczej „Rosslederfabrik Otto Bader”, która następnie wyspecjalizowała się w produkcji mebli skórzanych. Tak wyglądały początki firmy BADER – obecnie wiodącego producenta skór na potrzeby globalnego rynku samochodowego. Firma została zbudowana na bazie szacunku dla rzemiosła; od początku ceniono w niej mistrzowskie umiejętności oraz najlepsze materiały. Rodzina Bader, której czwarte i piąte pokolenie zarządza przedsiębiorstwem, do dziś kieruje się tymi wartościami.

Bader zatrudnia ponad 11000 pracowników, na 5 kontynentach, w 15 lokalizacjach. Każdego dnia przetwarzamy ponad 15000 skór bydlęcych na skórę samochodową. W naszych zakładach produkujemy obicia foteli i wykroje, a także prowadzimy badania, opracowujemy nowe produkty i metody oraz tworzymy innowacyjne projekty i idee. Przez lata w naszej firmie wiele się zmieniło, jednak do skóry podchodzimy wciąż z taką samą pasją jak w 1872 roku.

Historia BADER Polska Sp. z o.o.

Historię naszej firmy w Polsce – w Lesznie Górnym oraz Bolesławcu, należy powiązać z dwiema postaciami- niejakim Thomasem Gregorem oraz drem Grzegorzem Menet. Początki firmy sięgają końca lat 80. XX wieku, początku lat 90. XX wieku.

Jak głosi legenda świętej pamięci Hans Bader zatrudnił studenta – Thomasa Gregora zlecając mu odnalezienie źródła produkcji w Europie Wschodniej. Student, za wskazówką Hansa Badera, udał się do Czech. Poszukiwania zakończyły się klęską, ponieważ zakłady przemysłowe: garbarnie, fabryki skóry w bloku wschodnim były zdekapitalizowane, zniszczone, nie proponowały żadnego poziomu technicznego, jakościowego. Były to ruiny przemysłowe. Zrozpaczony Thomas Gregor powrócił, i rzeczywiście jest to element legendy, wziął linijkę i mapę, i przekonał Hansa Badera, że z Göppingen pod Stuttgartem jest do Polski tak samo blisko jak do Czech.

Lubuskie Zakłady Garbarskie w Lesznie Górnym to początki narodziny historii firmy BADER Polska. W tym właśnie miejscu rozpoczęto produkcję na zlecenie. Za sprawą Thomasa Gregora zakład państwowy wyposażono w nowoczesny sprzęt i rozpoczęto procesy związane z garbowaniem skóry oraz jej wykrawaniem.

BADER Polska Bolesławiec – rok 1996 datuje się jako rozpoczęcie działalności spółki w Bolesławcu. Wówczas zakupiono zakład przy ulicy Mostowej. W znakomitej większości przedsięwzięcie zrealizowane zostało przez dra Grzegorza Menet, który firmie towarzyszy od jej początku. Obecnie BADER Polska w Bolesławcu działa w czterech lokalizacjach – przy ul. Modłowej 9, Mostowej 1, Mostowej 21 oraz Kościuszki 58 w następujących obszarach:

  • Produkcji skóry od stanu Wet Blue/Wet White,
  • Wykrawania,
  • Szwalni oraz Centrum Logistycznego.

Zakład rozbudowywano na przestrzeni lat: 2001 – 2015.

Firma została zlokalizowana w Bolesławcu, ponieważ sprzyjała temu świetna infrastruktura – pierwsze skrzyżowanie autostrad w Polsce A4 z A72. Władze miejskie były bardzo przychylne inwestycji i w związku z tym umożliwiły umiejscowienie zakładu przy Mostowej oraz Modłowej.

BADER Polska Nowa Sól – produkcję w oddziale BADER Polska Sp. z o.o. przy ulicy Wojska Polskiego 34 rozpoczęto w roku 2016. Sercem firmy jest Dział Kollamatu, ale także Dział Zachowania Jakości, Utrzymania Ruchu oraz Kadry stanowią jej znaczące elementy. Oddział stanowi integralną część Grupy BADER.

Nasza filozofia zamyka się w pięciu pojęciach:

Jakość – produkty firmy BADER zyskują uznanie dzięki najwyższej klasy materiałom i obróbce. Wielu renomowanych producentów z branży samochodowej od lat darzy nas zaufaniem ze względu na nasze wysokie standardy jakości.

Zrównoważony rozwój oznacza odnalezienie odpowiednich proporcji i utrzymywanie stałej harmonii pomiędzy ekologicznymi, ekonomicznymi i społecznymi aspektami naszej działalności. W tym zakresie kierujemy się opinią niemieckiej komisji parlamentarnej „Ochrona człowieka i środowiska”. W BADER zrównoważony rozwój rozumiemy nie tylko jako dalekowzroczność oraz szacunek dla środowiska i zasobów naturalnych, ale również jako przekonanie, że zarówno małe, jak i wielkie decyzje są brzemienne w skutki. Zrównoważone działanie to dla nas naturalna część działalności, którą prowadzimy jako dążąca do wzrostu firma międzynarodowa, pracodawca, partner biznesowy oraz producent dóbr, z których ludzie na całym świecie korzystają na co dzień.

W 2010 roku w BADER założyliśmy Centrum Kompetencji w zakresie Zrównoważonego Rozwoju (Competence Center Sustainability – CCS), które pomaga nam uwzględniać to złożone zagadnienie przy tworzeniu i zarządzaniu wszystkimi procesami, jakie mają miejsce w przedsiębiorstwie.

Pod przewodnictwem zarządu specjalny zespół w naszym centrum kompetencji zajmuje się inicjowaniem i wdrażaniem krótko- i długoterminowych celów zrównoważonego rozwoju. Nasi eksperci dbają o to, by pomysły były przekształcane w projekty oraz wspólnie z naszymi pracownikami poszukują możliwości rozsądnego i harmonijnego łączenia aspektów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych we wszystkich obszarach działania firmy.

Pierwsze sukcesy Centrum Kompetencji w BADER zostały potwierdzone złotym medalem od LWG (LWG = Leather Working Group) oraz certyfikatem ECO₂L (ECO₂L = Energy Controlled Leather).

 

Globalna skala działania – dzięki filiom i przedstawicielstwom w 15 lokalizacjach na 5 kontynentach umożliwia nam być blisko naszych klientów i spełniać ich indywidualne wymagania. Obecność w tylu miejscach wspomaga wymianę knowhow wewnątrz firmy i pozwala nam pogłębiać znajomość specyfiki różnych rynków.

Partnerstwo – dzięki wieloletniej, bliskiej współpracy z naszymi klientami i dostawcami powstały trwałe i oparte na zaufaniu więzi. Przyczyniają się one do podnoszenia jakości oraz tworzenia produktów, które ustanawiają standardy na całym świecie.

Innowacyjność – innowacyjne pomysły i działania mają dla nas szczególną wartość, ponieważ rozsądne powiązanie wszystkich zasobów pozwala na ciągłe doskonalenie detali. Tę zasadę wdrażamy konsekwentnie we wszystkich obszarach naszej działalności: projektowaniu produktów, optymalizacji procesów, zastosowaniu przyjaznych dla środowiska technologii, recyklingu surowców i utylizacji odpadów.

[1] (lipiec 2023 r.)