Grupa BADER – misja

Skóra to jeden z najstarszych i najbardziej różnorodnych surowców pochodzenia naturalnego wykorzystywanych przez człowieka. Firma BADER – jeden z wiodących producentów skór klasy premium dla branży samochodowej – już od ponad 140 lat zajmuje się tym wymagającym materiałem. W ścisłej współpracy z naszymi zleceniodawcami projektujemy i tworzymy skórzane wyposażenie wnętrz samochodowych. Nasze nowatorskie projekty i produkty od lat zdobywają zaufanie marek z całego świata.  BADER od pokoleń stawia sobie najwyższe wymagania w dziedzinie jakości. Skóra to nasza pasja, więc z zaangażowaniem spełniamy życzenia klientów oraz podejmujemy wyzwania, jakie stawia przed nami współczesność.

Historia Grupy BADER

W 1872 roku w Göppingen powstała garbarnia skóry obuwniczej „Rosslederfabrik Otto Bader”, która następnie wyspecjalizowała się w produkcji mebli skórzanych. Tak wyglądały początki firmy BADER – obecnie wiodącego producenta skór na potrzeby globalnego rynku samochodowego. Firma została zbudowana na bazie szacunku dla rzemiosła; od początku ceniono w niej mistrzowskie umiejętności oraz najlepsze materiały. Rodzina Bader, której czwarte i piąte pokolenie zarządza przedsiębiorstwem, do dziś kieruje się tymi wartościami.

BADER zatrudnia ponad 11300 pracowników na 5 kontynentach w 13 lokalizacjach. Każdego dnia przetwarzamy ponad 15000 skór bydlęcych na skórę samochodową. W 9 zakładach produkujemy obicia foteli i wykroje, a także prowadzimy badania, opracowujemy nowe produkty i metody oraz tworzymy innowacyjne projekty i idee. Przez lata w naszej firmie wiele się zmieniło, jednak do skóry podchodzimy wciąż z taką samą pasją jak w 1872 roku.

Historia BADER Polska Sp. z o.o.

Historię naszej firmy w Polsce – w Lesznie Górnym oraz Bolesławcu, należy powiązać z dwiema postaciami- niejakim Thomasem Gregorem oraz drem Grzegorzem Menet. Początki firmy sięgają końca lat 80. XX wieku, początku lat 90. XX wieku.

Jak głosi legenda świętej pamięci Hans Bader zatrudnił studenta – Thomasa Gregora zlecając mu odnalezienie źródła produkcji w Europie Wschodniej. Student, za wskazówką Hansa Badera, udał  się do Czech. Poszukiwania zakończyły się klęską, ponieważ zakłady przemysłowe: garbarnie, fabryki skóry w bloku wschodnim były zdekapitalizowane, zniszczone, nie proponowały żadnego poziomu technicznego, jakościowego. Były to ruiny przemysłowe. Zrozpaczony Thomas Gregor powrócił, i rzeczywiście jest to element legendy, wziął linijkę i mapę, i przekonał Hansa Badera, że z Göppingen pod Stuttgartem jest do Polski tak samo blisko jak do Czech[1].

Lubuskie Zakłady Garbarskie w Lesznie Górnym to początki narodziny historii firmy BADER Polska. W tym właśnie miejscu rozpoczęto produkcję na zlecenie. Za sprawą Thomasa Gregora zakład państwowy wyposażono w nowoczesny sprzęt i rozpoczęto procesy związane z garbowaniem skóry oraz jej wykrawaniem.

BADER Polska Bolesławiec – rok 1996 datuje się jako rozpoczęcie działalności spółki w Bolesławcu. Wówczas zakupiono zakład przy ulicy Mostowej. W znakomitej większości przedsięwzięcie zrealizowane zostało przez dra Grzegorza Menet, który firmie towarzyszy od jej początku. Obecnie BADER Polska w Bolesławcu działa w trzech lokalizacjach – przy ulicy Modłowej 9, Mostowej 1, Mostowej 21 w następujących obszarach: Produkcji skóry od stanu Wet Blue/Wet White, Wykrawania, Szwalni oraz Centrum Logistycznego.  Zakład rozbudowywano na przestrzeni lat: 2001 – 2015.

W Bolesławcu firma została zlokalizowana, ponieważ sprzyjała temu świetna infrastruktura – pierwsze skrzyżowanie autostrad w Polsce A4 z A72. Władze miejskie były bardzo przychylne inwestycji i w związku z tym umożliwiły umiejscowienie zakładu przy Mostowej oraz Modłowej.

BADER Polska Nowa Sól – produkcję w oddziale BADER Polska Sp. z o.o. przy ulicy Wojska Polskiego 34 rozpoczęto w roku 2016. Sercem firmy pozostaje Centrum Logistyczne. Szwalnia, Dział Zachowania Jakości, Mechaniczny oraz Kadry stanowią również jej znaczące elementy. Oddział jest systematycznie rozbudowywany stanowiąc integralną część Grupy BADER.

Nasza filozofia zamyka się w pięciu pojęciach:

Jakość – produkty firmy BADER zyskują uznanie dzięki najwyższej klasy materiałom i obróbce. Wielu renomowanych producentów z branży samochodowej od lat darzy nas zaufaniem ze względu na nasze wysokie standardy jakości.

Zrównoważony rozwój oznacza odnalezienie odpowiednich proporcji i utrzymywanie stałej harmonii pomiędzy ekologicznymi, ekonomicznymi i społecznymi aspektami naszej działalności. W tym zakresie kierujemy się opinią niemieckiej komisji parlamentarnej „Ochrona człowieka i środowiska”. W BADER zrównoważony rozwój rozumiemy nie tylko jako dalekowzroczność oraz szacunek dla środowiska i zasobów naturalnych, ale również jako przekonanie, że zarówno małe, jak i wielkie decyzje są brzemienne w skutki. Zrównoważone działanie to dla nas naturalna część działalności, którą prowadzimy jako dążąca do wzrostu firma międzynarodowa, pracodawca, partner biznesowy oraz producent dóbr, z których ludzie na całym świecie korzystają na co dzień.

W 2010 roku w BADER założyliśmy Centrum Kompetencji w zakresie Zrównoważonego Rozwoju (Competence Center Sustainability – CCS), które pomaga nam uwzględniać to złożone zagadnienie przy tworzeniu i zarządzaniu wszystkimi procesami, jakie mają miejsce w przedsiębiorstwie.

Pod przewodnictwem zarządu specjalny zespół w naszym centrum kompetencji zajmuje się inicjowaniem i wdrażaniem krótko- i długoterminowych celów zrównoważonego rozwoju. Nasi eksperci dbają o to, by pomysły były przekształcane w projekty oraz wspólnie z naszymi pracownikami poszukują możliwości rozsądnego i harmonijnego łączenia aspektów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych we wszystkich obszarach działania firmy.

Pierwsze sukcesy Centrum Kompetencji w BADER zostały potwierdzone złotym medalem od LWG (LWG = Leather Working Group) oraz certyfikatem ECO₂L (ECO₂L = Energy Controlled Leather).

 

Globalna skala działania – dzięki filiom i przedstawicielstwom w 13 lokalizacjach na 5 kontynentach umożliwia nam być blisko naszych klientów i spełniać ich indywidualne wymagania. Obecność w tylu miejscach wspomaga wymianę knowhow wewnątrz firmy i pozwala nam pogłębiać znajomość specyfiki różnych rynków.

Partnerstwo – dzięki wieloletniej, bliskiej współpracy z naszymi klientami i dostawcami powstały trwałe i oparte na zaufaniu więzi. Przyczyniają się one do podnoszenia jakości oraz tworzenia produktów, które ustanawiają standardy na całym świecie.

Innowacyjność – innowacyjne pomysły i działania mają dla nas szczególną wartość, ponieważ rozsądne powiązanie wszystkich zasobów pozwala na ciągłe doskonalenie detali. Tę zasadę wdrażamy konsekwentnie we wszystkich obszarach naszej działalności: projektowaniu produktów, optymalizacji procesów, zastosowaniu przyjaznych dla środowiska technologii, recyklingu surowców i utylizacji odpadów.

[1] Dr Grzegorz Menet, rozmowa z dnia 13.09.2017.